نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1843
-
الف
+

نگاه نشریه انگلیسی به فلم برادران محمودی در اسکار 2019

در یادداشت نشریه اسکرین دیلی آمده است: «رونا ، مادر عظیم» یک فلم درام، صمیمی و دارای نقش آفرینی های احساس برانگیز است.

«سارا وارد» منتقد نشریه بریتانیایی «اسکرین دیلی» در یادداشتی به بررسی فلم «رونا، مادر عظیم» ساخته «برادران محمودی» پرداخته و این فلم را یک درام صمیمی و دارای نقش آفرینی های احساس برانگیز خوانده است.

به گزارش آی فیلم 2 ، «رونا، مادر عظیم» آخرین فلم جمشید و نوید محمودی و سومین اثر آن ها می باشد که به نمایندگی از افغانستان به جشنواره اسکار معرفی شده است.

در یادداشت خانم «وارد» آمده است: «رونا ، مادر عظیم» یک فلم درام صمیمی و دارای نقش آفرینی های احساس برانگیز است که نقش خود در به تصویر کشیدن تلاش های یک مرد افغانستانی برای نجات جان مادرش و شرح حال مردمان رانده شده از سرزمین مادری شان را به درستی تمثیل می کند.»

این فلم بعد از دریافت جایزه «کیم جی سئوک» در اولین اکران جهانی خود در جشنواره فلم بوسان ، بسیار مورد توجه قرار گرفت و اکران های جشنواره ای بیشتر آن قطعی به نظر می رسد.

عظیم(محسن تنابنده) کارگری تخنیکی است که از روی شب کار می کند و برای مادرش رونا (فاطمه حسینی) از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

بر اساس یادداشت نشریه اسکرین دیلی ، به عقیده «عظیم» مادر او اولویت اول و آخر او می باشد که بر همسرش عاصمه (فاطمه میرزایی) و اشتیاقش برای پدر شدن ارجحیت دارد.

به گفته خانم سارا وارد ، «عظیم» فداکاری و تعهدی تمام و کمال دارد و به عنوان فرزند کلان تر خانواده، زمینه ای را فراهم می کند تا مادرش به همراه برادر خردترش یعنی فاروق(مجتبی پیرزاده) از ایران خارج شده و غیر قانونی به جرمنی بروند.

«فاروق» در آخرین دقایق از این مسئولیت شانه خالی کرده و با سپردن دست خط به مامایش ، مادرش را رها می کند. «رونا» بعد از بدرقه «فاروق» ، در راه بازگشت به خانه از موتور سیکل عظیم به پایین می غلطد.

به باور این نویسنده، دقت کار «جمشید محمودی» در پیش بردن درام از جایی آغاز می شود که داکتر شفاخانه با تشخیص مرض شکر «رونا» پیوند گرده را تجویز می کند؛ وضعیتی که نه تنها شانس «رونا» برای ترک تهران را از بین می برد بلکه موقعیت آن ها را به عنوان مهاجر، در کشوری که پیوند گرده برای مهاجرین ممنوع است بیش از پیش سخت تر می کند. اما کارگردان این موقعیت سخت را فریاد نمی زند.

وارد در خصوص کرکتر اصلی فلم نگاشته است: قهرمان فلم برای مادری که می خواهد نجاتش دهد پرحرارت و فروزان است اما زمانی که با بدترین مشکلات رو به رو می شود ساکت و خاموش می ماند.

مهر به نقل از نشریه اسکرین نوشت: در سه فلم «برادران محمودی» ، موقعیتی که آن ها در حال شکل دهی و روایت آن هستند دقیقا مانند «رونا، مادر عظیم» که اندوه و میل دیرینه آنان به فاش کردن حقیقت و مصائب زندگی پناهجویان، فلم را به اثری ملایم و نیرومند بدل کرده است.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر